Jak dostarczać towar z magazynu do klienta?

Wybór kuriera to decyzja strategiczna. Tańsza wysyłka na tle konkurencji jest jednym z czynników motywujących do zakupu w danym sklepie. Jednak przesianie ofert i wybranie tej najatrakcyjniejszej to nie wszystko. Aby zachować konkurencyjność, warto spróbować wynegocjować niższą stawkę z kurierem, która zależy m.in. od ilości wysyłanych paczek.

Pośrednio nie zawsze znaczy drożej

Nadal nie masz pojęcia, jaką firmę kurierską wybrać? W przypadku świeżego przedsiębiorstwa, warto zainteresować się usługami brokerów. Atrakcyjne umowy z firmami kurierskimi oraz duża ilość wysyłanych paczek przyczyniają się do stosunkowo niskich cen. Skorzystanie z oferty pośrednika pozwala również na wyjście do klienta z większym wachlarzem możliwości co do odbioru paczki, co niekiedy jest ważnym kryterium przy zakupach w e-sklepie. Obsługa sklepów internetowych poprzez firmy kurierskie i brokerów to ich podstawowa działalność, dlatego są wyspecjalizowani w tym działaniu.

Jaką firmę kurierską wybrać?

Podjęcie właściwej decyzji nie jest proste. Zazwyczaj decydujemy się na firmy kurierskie, ponieważ działają szybciej i sprawniej niż poczta. Jednak wybierając ofertę, należy mieć na względzie godziny pracy kurierów. Dobrze jeśli ich grafik obejmuje godziny wieczorne, co pozwoli rozpocząć realizację większości zamówień jeszcze w dzień ich otrzymania. Wiele firm kurierskich stawia na elastyczność, dzięki czemu można się dogadać co do godziny odbioru paczek. Firmy przewozowe zazwyczaj docierają do adresatów w ciągu 1-2 dni roboczych. Aby mieć pewność, należy zawsze zapoznać się z umową przewoźnika. Ważnym aspektem współpracy jest integracja z naszym systemem i łatwe zamawianie kuriera. Oszczędną opcją może być nawiązanie stałej współpracy z danym przewoźnikiem.

Przezorny zawsze ubezpieczony

Zawsze należy upewnić się, czy w cenie zamówienia znajduje się również ubezpieczenie. Choć w większości przypadków tak jest, czasem należy zadbać o to samemu.

Własny sklep – własny dowóz

W przypadku niewielkiej ilości paczek, można zdecydować się również na samodzielny dowóz do adresata. Jest to opcja pozwalająca zaoszczędzić pieniądze oraz szybciej zrealizować zamówienie. Jednak aby dostarczać paczki sprawnie i na czas, należy dysponować wolnymi mocami przerobowymi, a więc nie jest to opcja dla każdego.

Usługi paczkomatowe

Wielu klientów nie ma możliwości odebrania paczki z rąk kuriera, dlatego coraz popularniejsze stają się paczkomaty. Zamiast czekania na paczkę w określonych godzinach, klient może wybrać się po nią, kiedy tylko zechce. Wiąże się to zazwyczaj również z niższymi kosztami, co jest korzyścią i dla sklepu i dla kupujących. Usługi tego typu oferują InPost, Stacja z Paczką oraz Paczka w Ruch.

Poczta Polska

Choć zazwyczaj usługi kurierskie są traktowane jako lepsza alternatywa dla Poczty Polskiej, to jednak ma ona swoje niewątpliwe zalety. Często jest to opcja pozwalająca zaoszczędzić najwięcej pieniędzy. W razie niemożności odbioru paczki, klient zawsze znajdzie ją w najbliższym urzędzie pocztowym.

Fulfillment

Chcąc skupić się w pełni na sprzedaży, warto zrzucić odpowiedzialność za logistykę na firmy zajmujące się tym profesjonalnie. Dzięki szerokiej współpracy i preferencyjnym stawkom, koszty wysyłki są niskie bez względu na wolumen. Zewnętrzna logistyka dla sklepów internetowych to dobra opcja dla przedsiębiorców nastawionych na rozwój biznesu, co idealnie obrazuje powiedzenie – czas to pieniądz.